De droom van elke winkelier is dat mensen voor jouw winkel staan te drommen en massaal naar binnen lopen en vervolgens alles kopen wat los en vast zit. Echter, de werkelijkheid is soms een beetje weerbarstiger. Dan lopen mensen gewoon stug jouw winkel voorbij. Of je verkoopt spullen waar werkelijk niemand op zit te wachten, de plaats van de winkel is niet gunstig in het winkelcentrum of de inrichting van jouw winkel is gewoon niet aanlokkelijk. Waarschijnlijk heb je wel eerst een markt onderzoek gedaan voordat je begon met jouw business. Dus zal het wel aan het laatste liggen. Je kunt ermee experimenteren en kijken hoe je je winkel kan inrichten zodanig dat je wel mensen naar binnen lokt. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt, moet je de bezoekers ook stimuleren om wat van jouw handel daadwerkelijk te kopen. Je kunt gaan meten wat de conversiegraad is van jouw winkel. Je kunt ook gaan bekijken wat mensen wel en niet interessant vinden in jouw winkel. En wat is hun favoriete route die zij nemen? Er is nog zoveel te onderzoeken aan het gedrag winkelend publiek dat het goed is dat er tegenwoordig nieuwe technieken voor bestaan. Op basis van het signaal dat smartphones uitzenden ten einde WiFi netwerken te zoeken, kunnen slimme signaaldetectoren deze gegevens omzetten in allerlei data die je als winkelier graag wilt weten. Als je winkel zich in een winkelcentrum bevindt, kun je meten hoeveel mensen in per dag in het winkelcentrum komen en welk percentage daarvan jouw winkel binnen stapt. Je kunt bepalen wat de winkelroute bezoekers is en of jouw winkel eigenlijk wel gunstig ligt. Je kunt er een enorme schat aan informatie uit halen die je kan helpen om van jouw winkel een fijne goed lopende winkel te maken. |
Voor meer info : http://www.crumbbase.nl |