Hoelang hoor je al gevolgtrekkingen als “SEO is dood”, “site-optimalisatie werkt niet”, “SEO’s parasieten” en dergelijke? Jaar? Twee? Misschien drie? Als dat het geval is, dan was je waarschijnlijk net uit het internetmarketingnieuws. Anders zou u weten dat de stille dood van zoekmachineoptimalisatie al meer dan 10 jaar wordt voorspeld. Sindsdien is er veel veranderd op internet, maar SEO is niet verdwenen. Niets duurt eeuwig, maar het is duidelijk dat SEO niet sterft voordat de zoekmachines. En zolang ze bestaan, en ze ranking-algoritmen hebben, zal SEO ook bestaan. Ja, de algoritmen veranderen voortdurend, gevolgd door de veranderingen in de methode van website-promotie, herboren tot een complexer, intelligenter en technologisch geavanceerd verkoopondersteuningssysteem. Bovendien werd volgens recent onderzoek van Todd Malikoat onthuld dat voor het bedrijfsleven de meest gevraagde manieren om een organisatie op internet te promoten tegenwoordig SEO is, samen met SMM en PPC (pay per click) of, zoals we het noemen, contextuele reclame. … Todd Malikoat, alias Stuntdubl, kwam begin 2001 in de wereld van SEO en internetmarketing terecht, en geloof me, hij begrijpt het een en ander. Todd heeft een schat aan ervaring in online promotie, bekleedde senior marketingfuncties bij grote bedrijven, mede-eigendom van FishingCharters.com en CollegeDegree.com. Hij is nu een gerenommeerd onafhankelijk zoekmarketingconsultant en spreekt regelmatig op interactieve en zoekmarketingevenementen. Tijdens een van zijn recente toespraken presenteerde hij de resultaten van zijn onderzoek, waarin hij aantoonde dat SEO nog steeds de meest populaire manier van promotie is. Verdeling van voorkeuren voor promotiemethoden voor websites in B2B en B2C Zoals u weet, leidt een grote vraag tot aanbod. Het aantal bureaus en gratis specialisten groeit van jaar tot jaar. De keuze van een aannemer op dit gebied is erg moeilijk, aangezien er een groot aantal incompetente specialisten op de markt is. Wat de situatie nog ingewikkelder maakt, is dat het resultaat bij SEO altijd erg vertraagd is. Het effect van dit werk is niet eerder dan zes maanden na aanvang merkbaar. De technische fijne kneepjes zelf zijn vrij moeilijk te begrijpen voor niet-internetmarketeers. Het kan dus lang duren om een slechte specialist te herkennen. Hoe verspil je geen tijd met het gebruik van SEO-services? Hoe herken je incompetente artiesten vanaf het begin en vind je een aannemer die je bedrijf kan vertrouwen? Typische tekenen van SEO-oplichting Deze trend is vandaag nog niet uitgeput. Er zijn veel middelmatige SEO’s op de markt die aan uw site willen sleutelen en ervoor betaald willen worden door u. Om seo-hekserij te onderscheiden van redelijke en effectieve maatregelen die erop gericht zijn uw internetbron bovenaan de zoekresultaten te krijgen, moet u enkele procedures goed onthouden die vandaag de dag geen nut hebben, maar nog steeds op grote schaal worden gebruikt door niet-professionals. Vreemdgaande gedragsfactoren Tegenwoordig is dit misschien wel een van de gevaarlijkste Black Hat SEO-manipulators. Detectie door zoekrobots van het feit van valsspelen dreigt met een jaarlijks verbod zonder recht op rehabilitatie. Rapportage van nepgebruiker Het is vermeldenswaard dat cheat-mechanismen zeer goed kunnen worden geïmplementeerd. Echte mensen kunnen u onder verschillende voorwendsels uitnodigen op uw site. Ze kunnen worden gevraagd om de functionaliteit te beoordelen, door pagina’s te bladeren en andere acties uit te voeren die gebruikersactiviteit aangeven. Neurale netwerken erkennen tegenwoordig echter de meest virtuoze manieren om echte gebruikersacties te emuleren. Strikt genomen is het niet zo moeilijk. Een hoge piek in activiteit op korte termijn is gemakkelijk herkenbaar met behulp van analysesystemen. Zoals u zich kunt voorstellen, hebben robots ook toegang tot dergelijke analyses. Bulkaankoop van links op beurzen Zoekmachines bestrijden al jaren actief linkspam. Algoritmen zoals Google’s Penguin zijn een enorm probleem geworden voor degenen die graag links van exchanges kopen. Sinds hun release is hersenloze linkbuilding een van de kortste paden naar zoekmachinefilters geworden. De tijd dat backlinks willekeurig werden afgehandeld, is allang voorbij. Tegenwoordig vereist dit extreme bemonstering en een goed doordachte plaatsing. Als uw aannemer de mogelijkheden noemt om links op beurzen te kopen, dan dient dit zeer zorgvuldig te gebeuren. Het is noodzakelijk om onmiddellijk te weten te komen welke volumes van de referentiemassa ze zullen vergroten, welke methoden om donoren te controleren, enz. Als automatische plaatsing wordt genoemd, is dit een serieuze reden om op uw hoede te zijn. Voor de overgrote meerderheid van dergelijke gevallen is onder het filter kruipen een kwestie van tijd. Chronologie van rangschikkingsalgoritmen Vervolgens worden alle inspanningen van SEO-specialisten erop gericht om uit het filter te komen en wordt de promotie voor onbepaalde tijd uitgesteld. Tegelijkertijd kan een klant die verre van technische subtiliteiten is, een rapport ontvangen over het geplande werk, waarin items worden opgenomen over het corrigeren van de fouten van de werknemers zelf. Eerlijkheidshalve moet worden opgemerkt dat een volledige afwijzing van koppelingen vaak een ongerechtvaardigde herverzekering is. Het externe linkprofiel is nog steeds een belangrijke rangschikkingsfactor, maar er mag geen backlink-manipulatie plaatsvinden. Natuurlijke linkbuilding wordt gegenereerd door middel van witte linkbuilding, wat complex werk vereist, waaronder:
Promotie per functie Het bereiken van de TOP-3, 5 of tenminste 10 blijft de belangrijkste taak van optimizers. Dit is in feite constant vereist door klanten. Maar als deze laatsten het recht hebben om onwetend te zijn, dan moet een SEO-specialist tegenwoordig begrijpen dat promotie op positie niet de meest haalbare strategie is. Waarom? Kortom, het is duur, lang en garandeert geen omzetting van verkeer in inkomen. De prioriteit moet een alomvattend promotiewerk zijn met een focus op een brede semantische kern. U hoeft niet vast te zitten aan een paar dozijn hoogfrequente zoekopdrachten. Het is noodzakelijk om actiever te werken aan midden- en laagfrequente verzoeken, met speciale aandacht voor de laatste. Hiervoor zijn tenminste twee redenen: Ten eerste volgt dit uit het feit dat gebruikersvragen steeds gedetailleerder worden. Klassieke SEO-verzoeken zijn aanzienlijk gedaald in termen van commerciële efficiëntie, en het is erg moeilijk om erop vooruit te gaan, zoals voorheen. Ten tweede zijn de algoritmen van zoekmachines meer gericht op gepersonaliseerde zoekresultaten. Dat wil zeggen, wanneer de zoekresultaten niet alleen worden gerangschikt op basis van de relevantie voor het verzoek, maar ook rekening houdend met vele andere factoren, bijvoorbeeld de geschiedenis van de acties van de gebruiker, zijn interesses, enz. Dit betekent dat dezelfde zoekopdrachten van verschillende mensen verschillende resultaten opleveren. Als je eenmaal in de TOP bent, zal je nog steeds niet iedereen dekken. Een voorbeeld van gepersonaliseerde zoekresultaten Het is natuurlijk onmogelijk om te zeggen dat de vooruitgang in posities zichzelf heeft uitgeput. Deze strategie levert resultaten op, maar als het een absolute prioriteit is, dan zijn het tot op zekere hoogte professionele slechte manieren. Gegarandeerd snelle resultaten Het eerste en meest voor de hand liggende bewijs van dubieuze SEO-expertise is de garantie van een snel resultaat. U kunt vaak “professionals” tegenkomen die letterlijk beloven de site binnen 1-2 maanden naar de TOP te brengen. Als dit kan worden bereikt, dan alleen met zwarte methoden, waarover we hierboven schreven. Daarom zul je na zo’n duizeligheid van succes hoogstwaarschijnlijk in een ban vallen. Waarom kunnen er geen garanties zijn en dit is normaal? Het punt ligt hier niet in de twijfelachtigheid van de SEO-methodologie zelf, maar in de principes van zoekmachines en in de veelzijdige details van optimalisatie. Zo beperken zoekmachines in het geval van jonge sites bewust hun zichtbaarheid in de SERP. Natuurlijk organisch verkeer begint pas na een paar maanden zonder enige beperking naar de site te stromen. Het is moeilijk om exacte tijdsindicatoren te geven, voor Google duurt deze periode 9-12 maanden. Geschatte tijd van website-promotie in zoekmachines Dit betekent niet dat SEO niet direct na het lanceren van de site hoeft te starten. Integendeel, de site moet zoveel mogelijk worden voorbereid op het moment dat de zoekmachines hem een gelijke kans geven als andere sites om de aandacht van gebruikers te trekken. Als we het hebben over leeftijdgerelateerde sites, dan is een onmiddellijk rendement op optimalisatie onmogelijk. Het kost veel tijd voor hoogwaardige optimalisatie om:
En ook veel andere punten. Alleen startende evenementen duren 1-2 maanden. U moet ook wachten op herindexering – een proces waarbij zoekrobots rekening houden met alle aangebrachte wijzigingen en deze worden van kracht. Het voordeel van het langdurig inzetten van SEO is dat het lang meegaat zonder stijgende kosten. Het resultaat van hoogwaardige optimalisatie is het stabiel vasthouden van de site op hoge posities in de zoekresultaten voor een lange tijd. Bovendien groeit het werkvolume niet in de loop van de tijd en hoeft u dus niet meer geld uit te geven. Bovendien, zelfs als het volledig stoppen met werken aan site-optimalisatie, kan het lange tijd op de eerste pagina van de zoekopdracht blijven staan. Samenvatting Samenvattend alle bovenstaande tekenen van dubieuze specialisten, bieden we u een lijst met markeringen die u zullen helpen begrijpen dat echte professionals met u samenwerken:
Gevolgtrekking Wie wil niet wat zeggen, en SEO is onsterfelijk zolang de zoeknetwerken in leven zijn. Met alle snelheid van de technologische ontwikkeling, is het nogal moeilijk voor te stellen dat de laatste verdwijnt. Zelfs een telepathisch verzoek, als het hierop aankomt, wordt in de toekomst nog steeds verwerkt door een zoekmachine, wat betekent dat er SEO zal zijn. Als er iemand moet sterven, dat wil zeggen, neem me niet kwalijk, verlaat de markt, het zijn specialisten die zich niet willen of weten te ontwikkelen en effectief blijven in een regelmatig veranderende en verbeterende omgeving. Wees voorzichtig wanneer u erop vertrouwt uw bedrijf op internet te promoten. Weet hoe u professionals van oplichters op dit gebied kunt onderscheiden, anders verlaat uw bedrijf de markt misschien eerder dan zij. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |